Renkantis pažangią sisteminę (angl. mirrorless) kamerą, Sony A7 IV ir Canon EOS R6 Mark II neretai atsiduria būsimų pirkėjų trumpame favoritų sąraše. Abi kameros spindi aukšto lygio funkcionalumu, naujausiomis technologijomis ir universalumu, todėl fotografų bei videografų bendruomenėse jos dažnai lyginamos tarpusavyje. Straipsnyje aptarsime pagrindinius abiejų modelių skirtumus, stipriąsias ir silpnąsias puses bei padėsime nuspręsti, kuris modelis gali geriausiai atitikti jūsų poreikius.
Pagrindinės specifikacijos: kas „ant popieriaus“ svarbiausia?
- Jutiklis: Sony A7 IV aprūpinta 33 MP „back-side illuminated“ pilno kadro (Full Frame) CMOS jutikliu, Canon EOS R6 Mark II – 24.2 MP Full Frame CMOS jutikliu.
- Vaizdo procesorius: Sony naudoja BIONZ XR, Canon – DIGIC X.
- ISO diapazonas: Sony: 100–51 200 (plečiamas iki 204 800), Canon: 100–102 400 (plečiamas iki 204 800).
- Serijinis fotografavimas: Sony: iki 10 kadrų/sek., Canon: iki 12 kadrų/sek. mechaniniu arba 40 kadrų/sek. elektroniniu užraktu.
- Vaizdo įrašymas: Sony: 4K 60p/10 bitų, Canon: 4K 60p/10 bitų (be „crop“); Canon išskiria 6K „oversampled“ 4K.
- Stabilizavimas: Abiejose kamerose yra jutiklio stabilizavimas (IBIS): Sony – iki 5,5 EV, Canon – net iki 8 EV.
- Autofokusavimas: Sony: 759 fazių taškai, realaus laiko „Eye AF“ žmonėms, gyvūnams, paukščiams; Canon: DUAL PIXEL CMOS AF II, iki 4897 taškų, sudėtingas objektų atpažinimas.
- Laukiamų nuotraukų buferis: Sony užsipildo greičiau dėl didesnės raiškos, Canon turi didesnį buferį serijiniam šaudymui.
Dizainas ir surinkimo kokybė: ergonomika bei naudojimo patogumas
Abi kameros pasižymi tvirtu, oro sąlygoms atspariu korpusu, pritaikytu darbui sudėtingesnėmis sąlygomis. Sony A7 IV – kiek griežtesnis, asketiškesnis korpuso dizainas, nuosekliai plėtojamas per kelias „A7“ kartas. Ji kiek lengvesnė už Canon R6 Mark II, bet skirtumai nėra drastiški – abiejų kamerų svoris su baterija svyruoja apie 600–700 gramų.
Canon, palyginus su Sony, dažnai vadinama ergonomikos lyderiu dėl patogios, didelės rankenos ir apgalvoto mygtukų išdėstymo, ypač vertinama profesionalų, kurie dirba ilgose fotosesijose. Mygtukų ir ratukų skaičius leidžia beveik visas funkcijas pasiekti net žiūrint per vaizdo ieškiklį. Sony valdymo filosofija iš pirmo žvilgsnio atrodo šiek tiek sudėtingesnė, tačiau ją pamėgę vartotojai giria dideles pritaikomumo galimybes.
Jutiklio galimybės ir vaizdo kokybė
Didžiausias „ant popieriaus“ skirtumas – Sony A7 IV 33 megapikselių jutiklis prieš Canon R6 Mark II 24,2 megapikselius. Didesnė raiška – aiškus privalumas tiems, kuriems reikia papildomos informacijos nuotraukose (kadrų apkirpimui, spaudai dideliame formate, kraštovaizdžių fotografijai). Tuo tarpu Canon pasirinkta mažesnė, bet naujos kartos jutiklio architektūra leidžia kaip reikiant pasistūmėti aukštų ISO srityje, todėl R6 Mark II ypatingai žiba prieblandoje, mažiau triukšmo ir daugiau detalių nei Sony modelyje, ypač maksimaliuose jautrumuose.
Dinaminis diapazonas – aspektas, kurio svarba itin išryškėja apdorojant RAW bylų failus. Sony ilgą laiką turėjo pranašumą ties dinaminio diapazono valdymu, tačiau Canon šįkart sumažino atotrūkį, tad skirtumus pastebės daugiau darbui su RAW dedikuoti profesionalai.
Autofokusavimas: dirbtinis intelektas ir realaus laiko stebėjimas
Autofokuso sistemos abiejose kamerose – aukščiausio lygio. Sony žinoma dėl savo „Real-time Tracking“ ir „Real-time Eye AF“, veikiančio tiek žmonėms, tiek gyvūnams ir paukščiams net sudėtingiausiose scenose. Canon sukūrė vieną pažangiausių „Dual Pixel CMOS AF II“ sistemų, kurios stiprybė – labai išplėstinis objektų atpažinimas (automobiliai, lėktuvai, gyvūnai, motociklai, net arkliai). Sklandumas, greitis ir tikslumas abiejuose modeliuose – iš tiesų įspūdingas, tad čia pasirinkimą dažniausiai nulemia asmeninės preferencijos ar turima patirtis su vienu ar kitu gamintoju.
Serijinio fotografavimo galimybės taip pat žavi, tačiau Canon R6 Mark II čia prasiveržia į priekį: su mechaniniu užraktu 12 kadrų/sek., su elektroniniu – net iki 40 kadrų/sek. Tai aktualu sporto, veiksmo, gyvūnų fotografijai, kur itin svarbus momentų fiksavimas.
Vaizdo įrašymas: ko tikėtis filmavimo entuziastams?
Abi kameros siūlo pažangų 4K (60p, 10 bitų) vaizdo įrašymą, pritaikytą pusiau profesionaliam naudojimui. Sony A7 IV galimybės ypač vertinamos dėl „Super 35mm“/APS-C „crop“ 4K 60p režime, platus S-Log3 bei „HLG“ profilių pasirinkimas leidžia maksimaliai išnaudoti postprodukcijos galimybes ir išgauti kino kokybę. R6 Mark II siūlo 6K „oversampled“ 4K, tad galutiniai įrašai pasižymi dar didesniu detalumu, o filmavimas praktiškai be įrašymo laiko limitų dar labiau išplečia kameros pritaikymą profesionaliam darbui.
Canon ilgą laiką susidurdavo su perkaitimo problema filmuojant ilgesnių trukmių įrašus, tačiau Mark II modelyje šis aspektas gerokai patobulintas, o reali praktika rodo, kad šilumos valdymas dabar beveik nepriekaištingas.
Baterijos veikimo laikas ir spartus darbo procesas
Naudojantis elektroniniu vaizdo ieškikliu, Sony A7 IV su viena įkrova vidutiniškai įrašo 600-700 kadrų, Canon R6 Mark II – apie 450-500 kadrų. Priklauso nuo darbo stiliaus ir nustatymų, realybėje daugeliui fotoaparatų savininkų vis tiek tenka pasirūpinti atsargine baterija. Abiejuose modeliuose integruoti USB-C lizdai leidžia krauti ir naudoti energiją išoriniu maitinimo šaltiniu (pvz., „power bank“), svarbu filmuojant ar fotografuojant ilgesnius projektus.
Objektyvų pasirinkimas ir ekosistemos pranašumai
Objektyvų pasirinkimas ir jų prieinamumas ilgainiui tampa kertiniu sisteminės kameros pasirinkimo veiksniu. Sony „E-mount“ sistema egzistuoja jau daugiau nei dešimtmetį, o per tą laiką ekosistema išsiplėtė tiek Sony, tiek trečiųjų šalių gamintojų (Sigma, Tamron, Samyang ir kt.) dėka. Canon „RF“ bajoneto sistema vis dar jauna, bet itin sparčiai auganti. Canon jau siūlo optikoje pažangias alternatyvas, tačiau dėl kai kurių modelių kainos ir riboto pasiūlos asortimento kai kuriems vartotojams prireiks daugiau kantrybės arba adaptorių naudoti senesnę EF optiką.
Abiem atvejais pasirinkimas pagal šiuolaikinius poreikius yra platus, bet Sony „E-mount“ šiuo metu pralenkia Canon „RF“ bajonetą objektyvų įvairumu, ypač jei dažnai ieškote „nišinių“ ar specializuotų sprendimų.
Patogi vartotojo sąsaja ir intuityvus meniu
Canon nuo seno vertinama už logiškus, aiškius meniu, kuriuose net pradedantieji vartotojai greitai susiorientuoja. Sony pastaruoju metu atnaujino meniu struktūrą: A7 IV turi intuityvesnius, greičiau reaguojančius ir aiškiau suskirstytus nustatymus palyginti su ankstesniais modeliais. Visgi pereinant iš kitos sistemos adaptacija gali užtrukti kiek ilgiau, palyginus su Canon.
Kaina ir vertė: ar brangesnis – geresnis?
Renkantis tarp Sony A7 IV ir Canon EOS R6 Mark II, kainos skirtumas nėra didelis – bet kuriuo atveju kalbama apie investiciją, kuri sudaro pagrindą ilgalaikiam kūrybiniam darbui. „Body“ be objektyvo kainuoja panašiai, papildomos investicijos reikalingos pasirenkant objektyvus, atminties korteles, baterijas ir kitus priedus.
Kam kuri kamera labiausiai tinkama?
- Sony A7 IV – puikus pasirinkimas tiems, kurie ieško maksimalios raiškos, fotografuoja kraštovaizdžius, portretus ar rūpinasi universalumu (vaizdo ir nuotraukų mišinys). Tinka norintiems plačios objektyvų pasiūlos, planuojantiems su laiku plėsti optikos arsenalą.
- Canon EOS R6 Mark II – orientuota į sparčiai judančius objektus (sportas, gyvūnai, reportažas), ypatingai patikima ir greita automatinio fokusavimo sistema, geresnis darbas prastame apšvietime, efektyvesnė stabilizacija ir geresnė vaizdo kokybė „aukšto ISO“ srityje. Patogi ir intuityvi naudoti net naujokams.
Galutinis verdiktas: Sony prieš Canon
Sprendimą tarp šių dviejų sisteminių kamerų dažniausiai nulemia ne viena „stulbinanti“ savybė, o tikslių individualių poreikių įvertinimas. Sony A7 IV išsiskiria didesne jutiklio raiška, lanksčiu vaizdo gavimo bei apdorojimo potencialu ir sunkiai prilygstama „E-mount“ ekosistema. Canon EOS R6 Mark II – stulbinančiu fokusavimo greičiu, didžiausiu objektyvų pasirinkimu judantiems objektams, žavingu ergonomiškumu ir itin jautriu darbu silpnoje šviesoje.
Abu modeliai pateisins ir net viršys profesionalų, mėgėjų ar entuziastų lūkesčius. Todėl galutinis pasirinkimas priklauso nuo jūsų fotografavimo ar filmavimo stiliaus, prioritetų ir ekosistemos, į kurią labiau norite investuoti. Patikimai atlikus namų darbus, bet kuris iš šių aparatų taps rimtu kūrybos įrankiu ilgam laikui.

Technikos temomis rašanti autorė, kuri paprastą žmogų supažindina su dažnai painiu buitinės elektronikos pasauliu. Ji – profesionali turinio kūrėja, daugiau nei 10 metų rašanti technologijų, elektronikos ir namų įrangos temomis.
Rūta pasižymi gebėjimu sudėtingą informaciją pateikti aiškiai, suprantamai ir naudotai praktiškai – būtent tai ir daro jos tekstus vertingus skaitytojams, ieškantiems patikimų patarimų prieš perkant ar naudojant buitinę techniką.