24-70 mm f/2.8 klasės standartiniai objektyvai yra vieni universaliausių įrankių bet kurio profesionalo ar entuziasto fotografijos arsenale. Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM ir Sony FE 24-70mm F2.8 GM II – du žymiausi šiuolaikiniai tokio tipo objektyvai. Nors abu atstovauja aukščiausioms gamintojų serijoms ir skirti viso kadro sisteminiams fotoaparatams, jų pasirinkimas gali priklausyti ne tik nuo kameros gamintojo, bet ir nuo tam tikrų objektyvų charakteristikų bei asmeninių prioritetų. Aptarsime svarbiausius skirtumus ir privalumus, kurie padės išsirinkti tinkamiausią variantą tiek ambicingam mėgėjui, tiek profesionalui.
Techninės specifikacijos: du gigantai iš arti
Palyginimą verta pradėti nuo pagrindinių charakteristikų, nes objektyvai atrodo labai panašūs, tačiau detalės išryškina skirtumus.
- Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM:
- Bajonetas: Canon RF
- Diafragmos diapazonas: F2.8–F22
- Stabilizacija: Yra (IS)
- Optinė schema: 21 elementas 15 grupėse
- Minimalus fokusavimo atstumas: 0.21 m
- Svoris: apie 900 g
- Ilgis: 125 mm
- Filtrų diametras: 82 mm
- Sony FE 24-70mm F2.8 GM II:
- Bajonetas: Sony E
- Diafragmos diapazonas: F2.8–F22
- Stabilizacija: Nėra (kūno stabilizacijai skirtas)
- Optinė schema: 20 elementų 15 grupėse
- Minimalus fokusavimo atstumas: 0.21–0.30 m
- Svoris: apie 695 g
- Ilgis: 120 mm
- Filtrų diametras: 82 mm
Abiejų objektyvų pagrindiniai rodikliai panašūs: vienodai didelė šviesumo diafragma (f/2.8), platus židinio nuotolio diapazonas ir tvirtas, oro sąlygoms atsparus korpusas. Tačiau svarbiausias skirtumas – stabilizacijos buvimas „Canon“ objektyve ir mažesnis svoris „Sony“ modelyje.
Vaizdo kokybė ir optinė konstrukcija
Abu objektyvai priklauso aukštos klasės profesionalių įrankių segmentui, tad lūkesčiai dėl vaizdo kokybės yra dideli. Realios naudotojų patirtys ir testai rodo, kad abu modeliai pasižymi aštrumu visame kadrų plote nuo pat f/2.8 diafragmos. Tiesa, kai kuriuose testuose „Sony GM II“ šiek tiek lenkia savo konkurentą pagal centro ir kraštų raišką esant atvirai diafragmai, tačiau skirtumai minimalūs ir pastebimi tik labai analitiniams žiūrovams arba didelio formato spaudoje.
Chromatinių aberacijų, iškraipymų ir vignetingo abu gamintojai sėkmingai išvengė, panaudodami moderniausias asferines ir mažai dispersines lęšių technologijas. Spalvų perteikimas, kontrastas, „bokeh“ glotnumas – viskas atitinka profesionalų reikalavimus. Vis dėlto Sony 24-70mm GM II turi kiek modernesnę optinę formulę, optimizuotą naujausių kamerų didelės raiškos jutikliams (pvz., Sony A7R V).
Dydis, svoris ir patogumas naudojant
Daug keliaujantiems arba daug dirbantiems „iš rankos“, objektyvo svoris gali būti lemiamas veiksnys. Čia Sony FE 24-70mm GM II turi aiškų pranašumą – jis sveria beveik 200 g mažiau nei Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM. Nors abu objektyvai tvirti, atsparūs dulkėms ir drėgmei, vykdant ilgesnes fotosesijas, lengvesnis objektyvas tampa neabejotinu privalumu.
Kita vertus, Canon objektyvas turi optinę stabilizaciją (IS), kuri leidžia lanksčiau eksperimentuoti su ilgesniais išlaikymais, kai filmuojate ar fotografuojate iš rankos. Sony šio funkcionalumo neturi, bet dauguma naujausių Sony sisteminių fotoaparatų siūlo efektyvią sensoriaus stabilizaciją, tad skirtumas praktiškai išnyksta, jei naudojate atitinkamus korpusus.
Fokusavimas ir autofokusas
Abu objektyvai integruoti su naujausiomis gamintojų fokusavimo technologijomis. Canon naudoja Nano USM variklį, kuris užtikrina greitą, tylų ir tikslų fokusavimą. Sony GM II naudoja keturis XD Linear (Extreme Dynamic) variklius – tai leidžia ne tik beveik akimirksniu ir tyliai fokusuoti, bet ir efektyviai sekti judančius objektus, ypač filmuojant 4K ar didesne raiška.
Naudotojų atsiliepimai liudija, kad Sony GM II yra vienas sparčiausių savo klasėje fokusavimo srityje, ypač, kai kamera palaiko naujos kartos automatinio fokusavimo algoritmus. Canon RF 24-70mm F2.8 taip pat nusipelno pagyrų dėl fokusavimo tikslumo – ypač fotografuojant portretus ar reportažus silpnesniame apšvietime.
Stabilizacija: ar ji vis dar svarbi?
Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM išsiskiria tuo, kad turi įmontuotą optinę stabilizaciją – tai didelė pagalba fotografuojant ar filmuojant be trikojo. Gamintojas tvirtina, jog IS sistema kompensuoja iki 5 padalų ilgesnį išlaikymą. Ši savybė naudinga, kai fotografuojama su kamera be korpuso stabilizacijos (pvz., Canon EOS R, EOS RP).
Sony FE 24-70mm GM II stabilizacijos neturi, tačiau Sony A7, A9 ir naujesni modeliai turi efektyvią IBIS sistemą (5 ašių vaizdo stabilizaciją pačiame kameros korpuse). Tad, jei turite šiuolaikinį Sony fotoaparatą, didelio skirtumo praktiškai nepajusite. Tačiau tam tikrais atvejais, pavyzdžiui, filmuojant rankoje be papildomo stabilizatoriaus, Canon integruota IS gali būti lemiamas pranašumas.
Patvarumas ir ergonomika
Abi versijos pasižymi nepriekaištingu surinkimo kokybe – korpusai pagaminti iš metalo lydinio, sustiprinti sandariais žiedais, atsparūs drėgmei ir dulkėms. Canon turi papildomą konfigūruojamą valdymo žiedą (Control Ring), kurį galima priskirti įvairiems nustatymams; Sony savo ruožtu išlieka ergonomiškai paprastas, su aiškiais fokusavimo ir zumo žiedais bei diafragmos fiksatoriumi.
Abi kompanijos siūlo patogius automatinio / rankinio fokusavimo perjungimo mygtukus, tačiau Sony GM II turi papildomą rankinį diafragmos žiedą, kurį itin vertina filmuojantys naudotojai – galima sklandžiai keisti diafragmą net filmuojant.
Kaina ir vertė už pinigus
Šių objektyvų kainos segmento skirtumai nėra dideli, o konkreti suma gali keistis, priklausomai nuo regiono ir akcijų. Abi prekės yra brangios, tačiau žvelgiant iš ilgalaikės investicijos perspektyvos, jos patikimai tarnaus daugelį metų ir išlaikys aukštą antrinę vertę. Canon pasirinkimas tinka tiems, kurie renkasi Canon R serijos kameras ir vertina stabilizaciją objketyve, kai tuo tarpu Sony modelis išsiskiria mažesniu svoriu bei kompaktiniu dydžiu.
Praktiniai pasirinkimo patarimai
-
Kurią sistemą naudojate?
Abu objektyvai nėra suderinami su skirtingais bajonetais, tad pasirinkimas pirmiausiai lemiamas turimos kameros (Canon ar Sony E). -
Ar reikia optinės stabilizacijos?
Jei filmuojate ar fotografuojate daug iš rankos ir jūsų kamera neturi vidinės stabilizacijos, Canon RF 24-70mm IS bus geresnis pasirinkimas. -
Vertinate svorį ir kompaktiškumą?
Sony FE 24-70mm GM II yra pastebimai lengvesnis ir trumpesnis – patiks keliaujantiems ar tiems, kuriems įranga turi likti kuo mobilesnė. -
Filmuojate profesionaliai?
Sony modelyje papildomas diafragmos žiedas ir tylus fokusavimas padaro jį patraukliu video kūrėjams. -
Rūpi investicijos ilgaamžiškumas ir universalumas?
Abu objektyvai yra atsparūs aplinkos poveikiui ir praktiškai neatsilieka vienas nuo kito nei optikos, nei konfigūracijos kokybe.
Naudotojų nuomonės ir realūs įspūdžiai
Patyrę fotografai ir operatoriai dažnai pabrėžia sprendimo „Canon ar Sony“ paprastumą – dažniausiai jis priklauso nuo jau turimos įrangos ekosistemos. Tie, kurie daug keliauja, ilgam laikui dirba „iš rankos“, renkasi Sony dėl lengvumo. Canon fanai džiaugiasi stabilizacijos buvimu, kuris itin naudingas fotografuojant vakare, portretus, ar norint mažiau triukšmo esant prastesniam apšvietimui.
Videografai aukštai įvertino Sony papildomas funkcijas (diafragmos žiedas, tylesnis AF), tačiau Canon objektyvas leidžia užfiksuoti sklandesnius kadrus be papildomos įrangos net filmuojant iš rankos. Abu objektyvai puikiai veikia net ir su aukštos raiškos sensoriais: tiek portretų, tiek gamtos arba kelionių, tiek reportažinės fotografijos srityje.
Išvada: kuris geresnis – Canon RF 24-70mm F2.8 ar Sony 24-70mm GM II?
Abu šie objektyvai neturi esminių minusų – jie papildomai pritaikyti skirtingų sistemų naudotojams ir atitinka profesionalių rezultatų bei universalumo standartus. Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM bus vertinamas už stabilizaciją, universalią kokybę ir patikimą ergonomiką. Sony FE 24-70mm GM II išskiria lengvumu, kompaktiškumu, naujausiomis fokusavimo technologijomis ir patraukliu funkcionalumu filmuojant.
Galutinį pasirinkimą lems jūsų fotoaparato sistema, darbo stilius ir specifiniai poreikiai – nesvarbu, ar norėsite universalumo, sumažinto svorio, ar papildomo stabilumo. „Canon ar Sony“ – šiandien tai nebe tik technologinis klausimas, o ir investicija į patikimą, ilgalaikę kokybę.

Technikos temomis rašanti autorė, kuri paprastą žmogų supažindina su dažnai painiu buitinės elektronikos pasauliu. Ji – profesionali turinio kūrėja, daugiau nei 10 metų rašanti technologijų, elektronikos ir namų įrangos temomis.
Rūta pasižymi gebėjimu sudėtingą informaciją pateikti aiškiai, suprantamai ir naudotai praktiškai – būtent tai ir daro jos tekstus vertingus skaitytojams, ieškantiems patikimų patarimų prieš perkant ar naudojant buitinę techniką.