Renkantis pažangų teleobjektyvą savo „Canon“ ar „Sony“ sisteminiam fotoaparatui, daugelio fotografų apklausose vis iškyla du itin svarbūs modeliai – Canon RF 70-200mm F2.8 L IS USM ir Sony FE 70-200mm F2.8 GM OSS II. Tai naujausios kartos, profesionalams ir entuziastams skirtos priemonės, užtikrinančios puikią vaizdo kokybę, universalumą ir modernias technologijas tiek fotografuojant, tiek filmuojant. Šiame straipsnyje objektyviai palyginsime abu objektyvus, atsižvelgsime į dizainą, optines savybes, automatinio fokusavimo našumą, vaizdo stabilizavimą, ergonomiką, naudojimo patirtį ir praktiškas detales, kad padėtume lengviau apsispręsti.
Modelių apžvalga ir paskirtis
Tiek Canon RF 70-200mm F2.8, tiek Sony FE 70-200mm GM OSS II yra sukurti atitinkamoms mirrorless (sisteminių) fotoaparatų linijoms ir skirti universaliam panaudojimui. Jie idealiai tinka vestuvių, portretų, sporto, gyvosios gamtos ir įvykių fotografijai bei video kūrimui. Abu objektyvai išsiskiria patvarumu ir atitinka profesionalų poreikius, tačiau dizaino filosofija, kai kurios technologijos ir vartotojų patirtys skiriasi.
Canon RF 70-200mm F2.8 L IS USM
- Naujos kartos RF bajoneto versija, optimizuota EOS R fotoaparatams
- F2.8 diafragma visame židinio nuotolio diapazone
- Integruotas pažangus vaizdo stabilizatorius
- Patobulintas kompaktiškas dizainas (itin trumpas transportavimui)
Sony FE 70-200mm F2.8 GM OSS II
- Naujausias galingiausios G Master serijos modelis
- F2.8 diafragma per visą zoom diapazoną
- Pagerintas automatinis fokusavimas su keturiais XD Linear Motor varikliais
- Dar lengvesnis ir dar kompaktiškesnis už pirmą GM kartą
- Patobulintas optinis stabilizavimas su video specifinėmis parinktimis
Dizainas ir ergonomika
Abiejų gamintojų tikslas aiškus – pasiūlyti kuo lengvesnius bei trumpesnius, tačiau nepriekaištingai kokybiškus objektyvus. Šiame segmente vyksta aktyvi inovacijų kova.
- Canon RF 70-200mm F2.8: pasižymi neįprastai trumpu, įtraukiamu korpusu, kuris transportuojant tampa itin kompaktiškas. Dėl šio sprendimo objektyvas netilps ant fotoaparato, kai jis nebus ištrauktas, tačiau tokia konstrukcija ypač patogi keliaujant ar nešiojant įrankius kuprinėje. Korpuse naudojami metalo ir aukštos kokybės plastiko deriniai, guminės apsaugos nuo dulkų ir drėgmės.
- Sony 70-200mm GM II: vizualiai primena klasikinį teleobjektyvą, tačiau yra pastebimai lengvesnis ir subtilesnis už pirmtaką. Dėl pažangių medžiagų ir tvirtos konstrukcijos, objektyvas suteikia pasitikėjimo jausmą profesionaliai fotografuoti bet kokiomis sąlygomis. Dulkėms, drėgmei ir purvui atsparus, ergonomiški mygtukai ir rankenėlės bei galimybė keisti fokusavimo režimus tiesiai ant objektyvo.
Abiejų modelių konstrukcija užtikrina komfortą naudoti ilgų fotosesijų metu, tačiau Canon sprendimas dėl trumpo korpuso patiks keliaujantiems, o Sony išlaiko klasikinę formą ir ilgalaikio naudojimo patikimumą.
Optinė kokybė ir vaizdo aštrumas
Pagrindinis parametras, dėl kurio šie objektyvai renkami – vaizdo kokybė. Abi kompanijos investavo milžiniškus resursus, kad optinė schema atitiktų net reikliausių profesionalų poreikius.
- Canon RF 70-200mm F2.8: naudoja naujos kartos asferinius, UD (Ultra Low Dispersion) ir Super UD elementus, stipriai mažina chromatines aberacijas, iškrypimus ir užtikrina būdingą L serijos kontrastą bei spalvų tikslumą. Net ir ties F2.8 diafragma centre bei kraštuose vaizdas išlieka aštrus, su gražiu natūraliu bokeh efektu. Nors kraštuose galima aptikti šiek tiek didesnį vinjetavimą ties atviriausia diafragma, jis lengvai koreguojamas postprocesinge.
- Sony 70-200mm GM II: optiškai yra vienas ryškiausių savo klasėje, naudoja tiek XA (extreme aspherical), tiek ED stiklo elementus ir Nano AR II dangą. Objektyvas puikiai suvaldo vaiduoklius, blyksnius, o chromatinių aberacijų beveik neaptiksite. Naujasis dizainas užtikrina dar didesnį aštrumą net esant atvirai diafragmai (ypač viduriniame diapazone), natūralų bokeh efektą bei subtilų fonų atskyrimą.
Abu objektyvai atitinka aukščiausius reikalavimus, tačiau kai kurie testai rodo Sony modelio pranašumą ekstremaliose situacijose – ypač kai reikia maksimalaus kraštų aštrumo portretams ar gamtai prie nedidelio židinio nuotolio.
Automatinis fokusavimas ir našumas
Moderni sisteminė fotografija reikalauja ne tik geros optikos, bet ir greito, tikslaus automatinių fokusavimo sistemų darbo. Šioje srityje išryškėja tam tikri skirtumai.
- Canon RF 70-200mm F2.8: įdiegta Dual Nano USM variklių sistema leidžia itin greitai ir tyliai fiksuoti objektus tiek fotografuojant, tiek filmuojant, efektyviai išlaikant tikslumą judant prie nuolat kintančių objektų. Žingsniuojantis fokusavimas ypač malonus portretų, vaikų ar sporto fotografavimui.
- Sony 70-200mm GM II: čia naudojami keturi pažangūs XD Linear Motor varikliai. Jie leidžia pasiekti žaibišką fokusavimą, ypač dirbant su naujausiomis Sony Alpha serijos kameromis, įskaitant puikų „Real-time Tracking“ ir „Eye AF“ palaikymą bet kokioje diafragmos reikšmėje. Fotografuojant greitai judančius objektus (pvz., sportą ar gyvosios gamtos epizodus) Sony nusveria Canon dėl didžiausio fokusavimo greičio ir patikimumo filmavimo metu.
Stabilizavimas ir video našumas
Tiek Canon, tiek Sony objektyvai turi integruotą optinį vaizdo stabilizavimą, kuris ypač naudingas filmuojant ar fotografuojant prietemoje be trikojo.
- Canon RF 70-200mm: sistema leidžia kompensuoti iki 5 sustojimų ekspozicijos, efektyviai mažina rankų drebėjimą ir leidžia išgauti ryškias nuotraukas ilgesnėse ekspozicijose. Vaizdo stabilizavimas yra ypač sklandus tiek fotografuojant, tiek filmuojant judant.
- Sony 70-200mm GM II: siūlo dar pažangesnį optinio stabilizavimo modelį – net iki 4.5–5 sustojimų efektyvumas ir speciali „Active mode“ funkcija filmavimo metu. Galimos papildomos stabilizavimo parinktys, kurios leidžia prisitaikyti serrant įvairaus tipo scenas, o elektroninis stabilizavimas Sony kamerose su šiuo objektyvu veikia itin efektyviai.
Abi sistemos užtikrina patikimą darbą iš rankos, tačiau video profesionalai dažniau renkasi Sony dėl galimybės detaliau reguliuoti stabilizacijos lygį ir efektyvesnio veikimo su Sony korpusuose integruotu stabilizavimu.
Naudojimo niuansai ir priedai
- Canon RF 70-200mm F2.8: dėl savo „traukiamos“ konstrukcijos negali būti naudojamas su telekonverteriais (dėl optinės schemos). Tai riboja universalumą žiūrint į laukinės gamtos ar sporto fotografiją didesniu atstumu. Komplekte standartinė gaubtas, dėklas ir trikojo laikiklis.
- Sony 70-200mm GM II: pilnai suderinamas su Sony 1.4x ir 2x telekonverteriais, todėl galima ženkliai padidinti teleobjektyvo nuotolį neprarandant automatinių funkcijų ar stabilizacijos. Standartiškai pridedamas gaubtas su langeliu apsukimui, apsauginis dėklas, patogus nuimamas trikojo laikiklis.
Kainos ir vertės aspektas
Abiejų gamintojų objektyvai yra aukščiausios kainos segmente. Canon RF 70-200mm F2.8 dažnai kainuoja šiek tiek mažiau nei Sony GM II, tačiau kainų skirtumas nėra drastiškas, atsižvelgiant į technines galimybes ir siūlomą kokybę.
- Canon modelis patiks tiems, kas pageidauja kompaktiškumo ir nėra pasiruošę investuoti į papildomus telekonverterius.
- Sony 70-200mm GM II labiau tiks ieškantiems maksimalaus universalumo ir žadančius dirbti su telekonverteriais, vertinantiems pažangiausią automatinį fokusavimą bei papildomas video galimybes.
Kokį objektyvą rinktis?
Pagrindinės rekomendacijos geriausiai priklauso nuo to, kokiam fotoaparatui ieškote objektyvo, kokia jūsų įprasta naudojimo sritis ir ar svarbus suderinamumas su telekonverteriais. Jei naudojate Canon R serijos fotoaparatą, Canon RF 70-200mm F2.8 pasiūlys kompaktiškumą, aštrų vaizdą ir puikų stabilizavimą, tačiau bus netinkamas tiems, kas planuoja labai tolimus kadrus su telekonverteriu. Jei fotografuojate su Sony Alpha sistema, Sony FE 70-200mm GM OSS II bus logiškas pasirinkimas dėl maksimalios optinės kokybės, dar patobulinto automatinio fokusavimo, suderinamumo su telekonverteriais ir išskirtinių video galimybių.
Abu objektyvai yra aiškūs savo segmento lyderiai, tad pasirinkimą daugiausiai lems fotoaparato sistema, poreikių specifika ir asmeniniai prioritetai: kompaktiškumas – ar maksimalus universalumas ir dar našesnis autofokusas.

Technikos temomis rašanti autorė, kuri paprastą žmogų supažindina su dažnai painiu buitinės elektronikos pasauliu. Ji – profesionali turinio kūrėja, daugiau nei 10 metų rašanti technologijų, elektronikos ir namų įrangos temomis.
Rūta pasižymi gebėjimu sudėtingą informaciją pateikti aiškiai, suprantamai ir naudotai praktiškai – būtent tai ir daro jos tekstus vertingus skaitytojams, ieškantiems patikimų patarimų prieš perkant ar naudojant buitinę techniką.