Sony FX3 ir Canon EOS C70 palyginimas profesionaliam filmavimui

Sony FX3 ir Canon EOS C70 palyginimas profesionaliam filmavimui

Renkantis profesionalią filmavimo kamerą, Sony FX3 ir Canon EOS C70 dažnai atsiduria toje pačioje lentynoje – abu modeliai orientuoti į pažengusius kūrėjus, kuriems svarbus aukštos kokybės vaizdas, patikimas veikimas ir lankstumas skirtingose produkcinėse situacijose. Šiame straipsnyje išsamiai palyginsime Sony FX3 ir Canon EOS C70 technines galimybes, naudojimo patirtį ir pritaikymą skirtingiems poreikiams, kad galėtumėte objektyviai įvertinti, kuris variantas tinkamesnis jūsų kuriamiems projektams.

Pagrindinės Sony FX3 ir Canon EOS C70 savybės

Abu modeliai priklauso aukštesnei vaizdo kamerų klasei, tačiau jie turi būdingų skirtumų tiek sensorinės sistemos, tiek ergonomikos bei valdymo galimybėse. Prieš gilindamiesi į detales, verta pažvelgti į pagrindinius techninius parametrus, kurie dažniausiai lemia pirminį pasirinkimą.

  • Sony FX3: pilnokadrinis (full-frame) 12,1 MP jutiklis, išskirtinai didelis jautrumas menkam apšvietimui, lengvas ir kompaktiškas korpusas, S-Cinetone spalvų profilis, profesionalių funkcijų integracija nedidelėje formoje.
  • Canon EOS C70: Super 35mm DGO (Dual Gain Output) 4K CMOS jutiklis, naujausias Canon Color Science, RF objektyvo jungtis, plačios valdymo ir garso funkcijos, klasikinis video kameros formos dizainas.

Vaizdo kokybė ir spalvų atkūrimas

Vaizdo kokybė yra vienas svarbiausių faktorių renkantis kamerą profesionaliems filmavimo darbams. Abu modeliai pasižymi savo stipriosiomis pusėmis.

  • Sony FX3 dėka pilno kadro jutiklio pasižymi išskirtinai mažu triukšmingumu esant menkam apšvietimui. 15+ dinaminio diapazono pakopų (stops) leidžia atkurti sudėtingas šviesos ir šešėlių scenas, efektingai išnaudojant S-Log3 ir S-Cinetone spalvinius profilius.
  • Canon EOS C70 Super 35 formato DGO sensorius efektyviai sujungia du skirtingus apšvietimo lygius, kas leidžia išlaikyti labai platų (iki 16 stopų) dinaminį diapazoną. Canon tradiciškai garsėja natūralia odos tonu atkūrimo kokybe ir maloniomis, neperkrautomis spalvomis.

Nors Canon EOS C70 sensoriaus formatas yra mažesnis nei FX3 pilno kadro, DGO technologija padeda kompensuoti skirtumą ir išlaikyti išraiškingą detalumą net sudėtingomis apšvietimo sąlygomis. Tuo tarpu FX3 dažnai sulaukia pagyrų dėl universalumo kūrybiškame apšvietime ir labai gero triukšmo valdymo filmuojant naktį.

Filmavimo raiška, kodekai ir lėtinis įrašymas

Filmuojant profesionalams svarbi ne tik pamatinė vaizdo kokybė, bet ir techniniai galimybės: kokiomis raiškomis ir kokiais formatais galima filmuoti, kokias kodekų parinktis pasiūlo kamera, ar yra sulėtinto judesio (slow motion) galimybės.

  • Sony FX3 leidžia filmuoti iki 4K 120p (H.265 XAVC HS 10 bitų, 4:2:2), kas itin patogu kuriant dinamiškus, lėtus vaizdus be papildomo iškarpymo. Svarbu paminėti, kad FX3 neturi 8K filmavimo, tačiau jo 4K kokybė laikoma išskirtine, ypač esant aukštam jautrumui.
  • Canon EOS C70 siūlo 4K DCI iki 120 kadrų per sekundę sulėtintam filmavimui (10 bitų 4:2:2 XF-AVC arba MP4), taip pat 2K Crop iki 180p. Taip pat leidžia filmuoti žemu bitreitu ilgesnėse sesijose, kas aktualu renginių kūrėjams ar dokumentikų filmavimui.

Abiem kameromis galima filmuoti 10-bitų 4:2:2 kokybe, kas garantuoja lanksčias spalvų gradavimo, post-produkcijos galimybes. Kodekų pasirinkimo galimybės, nemenki buferiai ir patogus įrašymo valdymas padeda optimizuoti darbus bet kokio dydžio projekte.

Objektyvų pasirinkimas ir jungtys

Tiek objektyvų pasirinkimas, tiek jungiamųjų priedų integracija turi tiesioginę įtaką kameros universalumui ir pritaikymui konkrečiam darbui.

  • Sony FX3 turi E-mount jungtį – tai ypač populiari sistema, atverianti plačias galimybes naudoti įvairiausius Sony, Sigma, Tamron bei trečiųjų šalių objektyvus, įskaitant automatizuotus ir rankinius modelius. Adapteriai leidžia naudoti net PL ar Canon EF optiką.
  • Canon EOS C70 aprūpinta moderniu RF mountu, leidžiančiu naudoti tiek RF, tiek per adapterius – EF objektyvus (taip pat su Speedbooster EF-RF, kuris suteikia platesnį kampą ir daugiau šviesos). Canon EF objektyvų pasirinkimas – vienas didžiausių rinkoje.

Renkantis tarp šių kamerų verta pagalvoti apie tai, kokių objektyvų arsenalą jau turite ar planuojate naudoti. Adapteriai abiejose sistemose veikia sklandžiai, tačiau Canon Speedbooster variantai tampa dideliu privalumu, jei pageidaujate platesnių kampų arba norite maksimaliai panaudoti EF objektyvų parką.

Ergonomika ir valdymas

Kameros forma, svoris ir valdymo išdėstymas lemia, kaip ji tiks konkrečiose produkcijos situacijose: ar dirbsite rankiniu būdu ilgesnes valandas, ar montuosite ant stabilizatoriaus ar gimbalo, ar bus filmuojama surenkamoje studijoje.

  • Sony FX3 siūlo itin kompaktišką (715 g be priedų), patogiai laikomą „box-style“ formą, kuri sklandžiai montuojama ant gimbalo ar net drono. Gamykliškai įmontuoti trijų punktų tvirtinimo taškai (threaded mounts), XLR adapteris, išskirtinai tyli ventiliacija leidžia filmuoti įvairiomis sąlygomis ilgai nepertraukiant proceso.
  • Canon EOS C70 – klasikinė „cinema camera“ forma, su didesniu svoriu (1190 g) ir ergonomiška rankena, patogiais jungčių išdėstymais, gausumu fizinių valdymo mygtukų ir ratukų. LCD ekranas didesnis nei FX3 ir lankstesnis naudoti stebint kadrą iš įvairių kampų.

Jeigu pirmenybę teikiate mobilumui ir norite kompaktinės kameros, FX3 bus pranašesnis. Tuo tarpu tradicinė C70 ergonomika ir platesnis fizinių valdiklių pasirinkimas leidžia patogiau valdyti filmavimą be papildomų monitorių ar kontrolerių.

Automatinis fokusavimas ir stabilizacija

Sparčiai vystantis filmavimo technologijoms, automatinis fokusavimas ir vaizdo stabilizacija tapo neatsiejama kokybiško darbo dalimi. Abu modeliai pasižymi moderniausiomis sistemomis, tačiau jų veikimas šiek tiek skiriasi.

  • Sony FX3 naudoja hibridinį fazinį ir kontrastinį AF su „eye-tracking“ (akių sekimo) galimybe – tai vienas patikimiausių sprendimų judančiuose kadruose ar dirbant vienam asmeniui. Keičiant objektyvus, reiktų atsižvelgti į suderinamumą su pilnu faziniu AF.
  • Canon EOS C70 aprūpinta Dual Pixel CMOS AF II – šią technologiją profesionalai vertina už ypač tikslų, švelnų ir patikimą fokusavimą. Objektų sekimas itin efektyvus, o fokusavimo greitį ir jautrumą galima detaliai reguliuoti.

Stabilizacija FX3 modelyje yra „5-axis in-body“ (mechaninė sensoriaus), tuo tarpu C70 neturi pilnavertės mechaninės IBIS, tačiau naudoja elektroninę stabilizaciją ir objektyvų IS. Jei dažnai filmuojate iš rankos ar siekiate maksimalaus mobilumo be gimbalo, FX3 čia įgauna pranašumą. Dokumentikos, interviu ar statyvių planų kūrėjams C70 elektroninė stabilizacija neretai būna pakankama.

Garso įrašymas ir priedai

Profesionalioje videografijoje ne mažiau svarbi ir garso kokybė. Abu modeliai turi aukšto lygio integruotas garso pajungimo galimybes, tačiau jų sprendimai kiek skiriasi.

  • Sony FX3 su pridedamu XLR rankenos adapteriu leidžia įrašyti iki keturių kanalų profesionalų garso. Integruotas pre-amp yra kokybiškas, galima prijungti tiek lavalier mikrofonus, tiek „shotgun“ tipo mikrofonus.
  • Canon EOS C70 integruoti du XLR mini jungtys ir dedikuotas 3.5 mm lizdas. Garso lygis valdomas ergonomiškais fiziniais ratukais. Kamera aprūpinta įvairiomis garso valdymo parinktimis meniu ir integruotu mikrofonu juodraštiniam garsui.

Projekte, kuriame garso kokybė yra prioritetas, abi kameros geba pasiūlyti patikimą rezultatą be papildomų rekorderių – FX3 naudinga esant mobiliems nujungimo atvejams, C70 siūlo šiek tiek daugiau garso valdymo ekrane.

Baterijos veikimo laikas ir atminties kortelių pasirinkimas

Baterijos tarnavimo laikas ir atminties parinktys – svarbus faktorius ilgose filmavimo sesijose ar kelionėse, kur nėra galimybės dažnai įkrauti įrangą.

  • Sony FX3 naudoja patikimą NP-FZ100 bateriją, kuri dažnai laikoma viena ilgaamžiškiausių šio tipo klasėje. Vienu įkrovimu galima filmuoti nuo 90 iki 135 minučių, priklausomai nuo nustatymų.
  • Canon EOS C70 tiekia BP-A30/BP-A60 baterijas, kurios taip pat žinomos ilgaamžiškumu. Vienu įkrovimu galima įrašyti apie 2,5-3 valandas vaizdo.

Abu modeliai palaiko dvi atminties korteles (FX3 – CFexpress Type A/SD UHS-II, C70 – SD UHS-II), leidžia įrašyti tuo pačiu metu į abi korteles arba daryti automatinį perjungimą, kai pirmoji užsipildo. Tai ypač aktualu saugumui svarbiuose projektuose.

Kaina ir vertė už pinigus

Nors abiejų kamerų kaina priklauso nuo rinkos ir komplektacijos, dažniausiai Sony FX3 kainuoja šiek tiek mažiau nei Canon EOS C70 bazinėje komplektacijoje. Tačiau kainų skirtumas dažnai sumažėja įsigijus papildomus priedus, tokius kaip XLR adapteriai ar akumuliatoriai.

Vertinant bendrą kainos ir kokybės santykį, Sony FX3 išsiskiria universalumu filmeriams, norintiems mobilumo ir gebėjimo filmuoti esant prastam apšvietimui. Canon C70 labiau orientuoja į tradicinio filmavimo komandas, kur svarbus platus valdymo ir pritaikymo spektras, įskaitant ilgas dokumentikos ar studijos sesijas.

Kuriai kūrėjų grupei skirta kuri kamera?

Galutinį sprendimą verta priimti atsižvelgiant į jūsų filmavimo stilių ir kūrybinio proceso poreikius:

  • Sony FX3 rekomenduojama laisviesiems video kūrėjams, kelionių ar renginių filmavimui, tiems, kas dažnai dirba vieni, vertina mobilumą, dirba ekstremaliomis apšvietimo sąlygomis ar ieško itin „kinematografiško“ vaizdo be daug papildomo svorio.
  • Canon EOS C70 idealus pasirinkimas studijų, dokumentikos, reklamų, klipų filmavimui ir kūrybinio komandinio darbo situacijoms, kai reikia didžiausio lankstumo valdyme, platų objektų arsenalą, patikimą ir patogią tradicinę kino kameros formą.

Išvada

Tiek Sony FX3, tiek Canon EOS C70 yra stiprūs pasirinkimai profesionaliam videografui. FX3 įtikins mobilumu, jautrumu šviesai ir universalumu mažoje formoje, o C70 išsiskiria klasikine ergonomika, plačiu dinamiškumu ir suderinamumu su pasaulyje populiariausiais objektyvais. Rekomenduojama išsigryninti svarbiausius asmeninius poreikius ir galimą jau turimos optikos pasirinkimą – būtent šie aspektai geriausiai padės pasirinkti tarp dviejų kamerų pagal jūsų būsimas kūrybines užduotis.