Svarstant profesionalios vaizdo kameros įsigijimą, Sony FX6 ir Canon EOS C300 Mark III dažnai atsiduria vienas šalia kito kaip rimti konkurentai. Abi kameros skirtos profesionalams, ieškantiems aukščiausios vaizdo kokybės, lankstumo filmavimo procese ir sklandaus integravimosi į įvairius darbo srautus. Šiame išsamiame palyginime apžvelgsime pagrindinius abiejų kamerų skirtumus, privalumus ir trūkumus, remdamiesi esminiais parametrais, vartotojų patirtimi ir praktine kameraus naudojimo puse.
Kam šios kameros skirtos?
Prieš pradedant gilintis į technines detales, svarbu suprasti auditoriją, kuriai šios kameros skirtos. Abi – profesionalų klasės, dažniausiai pasirenkamos nepriklausomų filmų kūrėjų, reklamų, dokumentikos, televizijos laidos ar nedidelių kino projektų komandų.
- Sony FX6 – ypač mėgstama žmonių, dirbančių dinamiškoje aplinkoje, kur reikalingas mobilumas, greitas fokusavimas ir ilgos nesudėtingos filmavimo pamainos.
- Canon EOS C300 Mark III – dažnai pasitelkiama projektams, kur pagrindinis prioritetas – spalvų gylis, pažangi postprodukcija, Transliacijų kokybės vaizdas bei išsamios vaizdo valdymo galimybės.
Pagal šias kryptis ir lūkesčius galima lengviau suprasti techninių skirtumų svarbą realioje veikloje.
Pagrindinės techninės specifikacijos
Abi kameros yra pilno kadro (full frame, Sony) ir Super 35mm (Canon), pasižymi dideliu jautrumu, geba filmuoti aukštos kokybės 4K formatu. Tačiau dabarties vaizdo gamyboje svarbi ne tik raiška, bet ir vaizdo kokybės valdymas, spalvų atkūrimas, darbo su šviesa galimybės ir filmuojamų situacijų įvairovė.
- Sony FX6 turi 10.2 MP pilno kadro „back-illuminated“ (BSI) CMOS jutiklį, Dual Base ISO (800 ir 12,800), filmuoja iki 4K 120 k/s, Full HD – iki 240 k/s, XAVC-I, XAVC-HS, MPEG-H ir RAW (per išorinį įrašymo įrenginį). Svoris – vos 890 g be objektyvo.
- Canon EOS C300 Mark III pasižymi 26.2 MP Super 35mm DGO (Dual Gain Output) CMOS jutikliu, filmuoja 4K iki 120 k/s, o Full HD – iki 180 k/s. RAW bei XF-AVC formatai įrašomi į vidinius CFast korteles. Svoris – apie 1.7 kg.
Nors naujesnės kartos pilno kadro jutikliai (kaip FX6) užtikrina platesnį matymo kampą bei didesnį jautrumą prastame apšvietime, Canon DGO Super 35mm jutiklis žavi įspūdingu dinaminiu diapazonu ir pažangia spalvų atkūrimo technologija.
Vaizdo kokybė ir dinaminis diapazonas
Abi kameros, remiantis vartotojų ir profesionalių apžvalgų patirtimi, demonstruoja puikius spalvų niuansus ir standartiškai siekia apie 15+ žingsnių dinaminio diapazono.
- Sony FX6 išsiskiria įspūdingu jautrumu net ir labai prasto apšvietimo sąlygomis. Dual Base ISO sistema leidžia sklandžiai keisti ISO, gaunant švarų vaizdą be ryškaus triukšmo net esant aukštiems parametrams. Spalvų atkūrimas šiltas, natūralus, bet Sony S-Cinetone gama užtikrina išraiškingą, kino filmams artimą atspalvį – nereikia komplikuotos postprodukcijos spalvinimui.
- Canon EOS C300 Mark III su DGO jutikliu leidžia sujungti du skirtingus signalus (mažo ir aukšto jautrumo) – tai duoda fantastišką tonų perėjimą, ypač šešėliuose ir ryškumų zonoje. Spalvos – viena iš Canon stiprybių: odos tonai atrodo natūraliai, patikimai transliacijoms ar dokumentikai.
4K ir slow-motion galimybės
- Sony FX6 leidžia filmuoti pilno kadro 4K vaizdą net 120 k/s, o išlaikoma išskirtinė vaizdo kokybė – tai itin patogu meniniams sulėtintiems vaizdams, muzikiniams klipams ar sporto filmavimui.
- Canon EOS C300 Mark III apriboja 4K slow-motion iki 120 k/s Super 35mm rėže – tačiau šis jutiklis gerai išlaiko detalumą, vaizdas lieka ryškus, be pastebimo soft-focus ar aliasing efektų.
Auto fokusavimas ir naudojimo patogumas
Efektyvus fokusavimas – ypač svarbus žanruose, kur veiksmas nuolat kinta: dokumentikai, vestuvėms, vlogų kūrėjus ar reportažų operatoriams. Šioje srityje skirtumai – akivaizdūs:
- Sony FX6 turi patikrintą Fast Hybrid AF sistemą su „Real-time Eye AF“ ir objektų sekimu – autofokusas itin greitas, patikimas, pritaikytas net sudėtingoms situacijoms (judantys žmonės, maža gylio zona, žemas apšvietimas). Vartotojai pabrėžia, kad FX6 autofokusas kone prilygsta fotoaparatų greičiui.
- Canon EOS C300 Mark III naudoja Canon Dual Pixel CMOS AF technologiją, garsėjančią tylumu, sklandumu ir stabilumu. Nors AF kiek žemesnis už FX6 sportinių situacijų dinamikoje, jis labai tinkamas kruopštų, planingą darbą mėgstantiems operatoriams.
Sony FX6 ergonomika labiau primena „run-and-gun“ tipo operatoriaus įpročius – labai lengvas korpusas, intuityvus meniu, puikiai išdėstyti valdikliai, greita prieiga prie populiariausių funkcijų. Canon – didesnis ir sunkesnis, bet korpusas tvirtesnis, yra profesionalūs XLR garso įvadai, daugiau fizinių valdiklių tiesiogiai ant korpuso. Tai svarbu ilgesnių projektų ar studijinio filmavimo atvejais.
Objektyvų ir priedų pasirinkimas
Optikos sistema ir suderinamumas su kitų gamintojų produktais – vienas iš kertinių faktorių, renkantis profesionalią kamerą.
- Sony FX6 naudoja universalią E-mount jungtį. Rinka siūlo didžiulį natyvių bei trečiųjų gamintojų objektyvų pasirinkimą (Sigma, Tamron, Samyang ir kt.), nuo itin plačių iki tele. Galimas įvairių adapterių naudojimas, pvz., Canon EF objektyvams.
- Canon EOS C300 Mark III turi EF mount (galima pasirinkti ir PL variantą). Canon EF objektyvų pasiūla taip pat plati, ypač tvirti ir patikimi profesionaliame darbe, o PL jungtis – būtina didelės kino produkcijos standartui. Canon optika dažnai vertinama už unikalų „character“ ir išskirtinę spalvinę plastikaą.
Abi kameros puikiai bendradarbiauja su išoriniais monitoriais, įrašymo įrenginiais, garso moduliais, tačiau Canon modelis išsiskiria pažangiomis garso įrašymo galimybėmis: 4 XLR įvestys, o Sony FX6 apsiriboja dviejomis.
Darbo eigos ir postprodukcijos niuansai
Svarbu atsižvelgti ir į darbo eigos (workflow) ypatumus. Skirtingi kodekai, RAW formato galimybės, atminties kortelių tipai padaro įtaką ne tik filmavimo procesui, bet ir montavimui, spalvinimui bei archyvavimui.
- Sony FX6 – XAVC-I ir XAVC-HS kodekai leidžia efektyviai montuoti vaizdą be didelės apkrovos kompiuteriui. RAW įrašyti galima per Atomos ar kitą išorinę įrangą. Dauguma failų draugiški spartesnei postprodukcijai, o S-Log3 leidžia plačiai spalvinti.
- Canon EOS C300 Mark III – RAW Light formatai įrašomi tiesiai į CFast korteles, įrenginys leidžia pasirinkti skirtingus kodekus, kurie suderinami su didžiosiomis montavimo programomis. Filmą spalvinti ir tvarkyti postprodukcijoje yra lankstu ir efektyvu dėl Canon Log 2/3 profilių.
Canon, kaip įprasta didesniems filmų projektams, leidžia dirbti su didelės spartos duomenų srautais, tačiau reikalauja atidumo archyvavimo ir darbo kompiuterio parametrams.
Energijos naudojimas ir patikimumas
Mobiliojo filmavimo atveju svarbi baterijų talpa, keitimo paprastumas, korpuso ilgaamžiškumas bei atsparumas aplinkos veiksniams.
- Sony FX6 – ekonomiškas energijos suvartojimas (gynybą lemia mažesnis ekranas ir jutiklio energijos poreikis), baterijos laikymas dažnai viršija 2–3 valandas nepertraukiamo darbo. Kamera gana patikimai veikia įvairiomis sąlygomis, nors dėl itin lengvo korpuso reiktų laikytis atsargumo ekstremaliame transporte ar lauko žygiuose.
- Canon EOS C300 Mark III – didesnis energijos poreikis, tačiau pažangios BP-A tipo baterijos užtikrina ilgas darbo pamainas. Korpusas – metalinis, gerai apsaugotas nuo mechaninių pažeidimų ir dulkių, tinka profesionaliai aplinkai ar nuomai.
Kainos aspektas ir pirkimo sprendimas
Abi kameros įeina į panašią kainų kategoriją, tačiau pilnas komplektas (su objektyvu, laikmenomis, baterijomis, priedais) gali ženkliai skirtis.
Sony FX6 dažniau pasirenkama dinamiškiems, mobiliai dirbantiems kūrėjams ar projektams, kuriuose operatorių komanda nedidelė, reikia kuo greičiau keisti lokacijas, dronų ar stabilizatorių filmavimui. Canon EOS C300 Mark III – dažnesnis pasirinkimas didesnėms komandoms, kur svarbi suderinamumas su jau turima Canon optika ar kino pramonės priedais, spalvų valdymo galia postprodukcijoje.
Išvada: kurią pasirinkti?
Galutinis pasirinkimas priklauso nuo poreikių, naudojimo pobūdžio ir prioritetų.
- Sony FX6 idealiai tinka mobiliai, dinamiškai filmų, reklamos, reportažų kūrėjų komandai, kuriems ypač svarbus mažas svoris, galingas autofokusas, paprastas valdymas ir puikus darbas prietemoje.
- Canon EOS C300 Mark III – pasirinkimas tiks ieškantiems didžiausio spalvų lankstumo ir dinaminio diapazono, norint užtikrinti kino standartų atitikimą, išlaikyti pažangų garsą ir suderinamumą su profesionalia kino industria.
Abu modeliai – patikima investicija kuriant aukščiausios kokybės projektus, tad verta rinktis pagal darbo pobūdį, esamą objektyvų kolekciją ir reikiamą kamerai darbo aplinką.

Technikos temomis rašanti autorė, kuri paprastą žmogų supažindina su dažnai painiu buitinės elektronikos pasauliu. Ji – profesionali turinio kūrėja, daugiau nei 10 metų rašanti technologijų, elektronikos ir namų įrangos temomis.
Rūta pasižymi gebėjimu sudėtingą informaciją pateikti aiškiai, suprantamai ir naudotai praktiškai – būtent tai ir daro jos tekstus vertingus skaitytojams, ieškantiems patikimų patarimų prieš perkant ar naudojant buitinę techniką.
